Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rik en Olaf - WaarBenJij.nu Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rik en Olaf - WaarBenJij.nu

Kathmandu

Door: wij

Blijf op de hoogte en volg Rik en Olaf

15 Februari 2014 | Nepal, Kathmandu

Namaste,

Na een lange vlucht via Kuala Lumpur zijn we geland in Kathmandu. Daar zagen we Frans en Lennart in het hostel Silver Home weer, nadat we waren gesplitst op het vliegveld. Na een 14 uur lange nacht gingen we het drukke leven van Kathmandu verkennen. Na uren gezocht te hebben naar de route in de lonely planet kwamen we uiteindelijk bij de eindbestemming aan, Durbar Square (nadat we wel alle bezienswaardigheden gemist hadden). Op Durbar Square hebben we erg veel tempels bekeken en genoten we van de Nepalese zon.

Ondanks de complete chaos in het Nepalese verkeer, waagden we het toch om een fietstocht door Kathmandu te maken. Na een uurtje fietsen zijn bij een Hindoeistische crematieplek uitgekomen, wat erg indrukwekkend was. Daarna zijn we door gefietst naar de grootste Stupa (een Boeddistische tempel) van Nepal. Uiteindelijk zijn we veilig teruggekomen en hebben we weer een heerlijke curry gegeten.

Vandaag zijn we met de lokale bus naar Patan afgereisd, wat tegen Kathmandu aanligt. Hier hebben we weer veel tempels gezien en lekkere momo's gegeten (momo's zijn de plaatstelijke specialiteit).

Morgenvroeg vertrekken we met de bus naar Pokhara, waarna we het himalyagebergte gaan trotseren.

Groeten,
Lennart, Frans, Rik en Olaf

• 16 Februari 2014 - 11:42

Aline:

jullie zullen wel bekijks hebben gehad...4 van die lange Hollanders op de fiets door de chaos van Kathmandu!!!

• 16 Februari 2014 - 22:16

Monique:

geniet vanhet heerlijke gastvrije land. Leuk om iets van jullie te horen. En dat het goed gaat en jullie inderdaad veel bekijks zullen hebben. 4 mooie fietsende jongens

liefs Monique