Pokhara en de Annapurna - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rik en Olaf - WaarBenJij.nu Pokhara en de Annapurna - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rik en Olaf - WaarBenJij.nu

Pokhara en de Annapurna

Door: Rik en Olaf

Blijf op de hoogte en volg Rik en Olaf

03 Maart 2014 | Nepal, Pokhara

Hoi allemaal,

Na een hobbelige busrit vanaf Kathmandu kwamen we na tien uur eindelijk aan in Pokhara. Nadat we een hostel hadden gevonden met uitzicht over het mooie Phewa Lake, hebben we de volgende dag Pokhara verkend en onze permits geregeld voor de trekking. Pokhara is een oase van rust vergeleken met het drukke Kathmandu. Over twee dagen wilden we de trekking gaan doen, maar dit duurde helaas wat langer, omdat Olaf ziek werd. Na een middagje in het ziekenhuis vanwege uitdroging ging het geleidelijk aan weer beter. Daardoor duurde het wat langer voordat we aan de trekking konden beginnen, maar in de tussentijd hebben Rik, Frans en Lennart zich prima vermaakt met paragliden, varen met een bootje over het meer en een fietstocht.
Na acht dagen konden we dan toch beginnen met de tocht. De tocht zou ons brengen naar het Annapurna Base Camp (ABC) wat op de tien na hoogste berg van de wereld ligt. De eerste drie dagen liepen we van dorpje naar dorpje en ondertussen hadden we prachtig uizicht op de bergen. We begonnen de tocht met een tropisch klimaat, maar eindigde na drie ijskoude nachten (de Nepalese hostels kennen helaas geen isolatie en verwarming) in de sneeuw op ABC. De laatste dag door de sneeuw was best pittig, omdat het hard sneeuwde en het pad niet meer te zien was, maar met behulp van wat andere trekkers zijn we toch boven gekomen.

Na een ijskoude nacht van -15 graden was het weer nog steeds slecht waardoor we helaas slecht zicht hadden op de omliggende bergen. Die middag werd het weer gelukkig wat beter waardoor we alsnog hebben genoten van een mooi uitzicht (de foto's zeggen genoeg). Na twee pittige dagen naar beneden gerend te hebben kwamen we met aardig wat spierpijn weer aan in Pokhara.

Overmorgen gaan we weer terug naar Kathmandu waar we drie dagen gaan raften op de Bhote Koshi. Hierna zijn we van plan om door te gaan naar het drukke India!

Groetjes,

Rik en Olaf

• 03 Maart 2014 - 17:53

Peter Kalisvaart:

Hartstikke mooi maar geen foto te vinden

• 04 Maart 2014 - 09:50

Rik En Olaf :

Dat is nu wel gelukt :)

• 04 Maart 2014 - 21:37

Ankie:

Wow dat ziet er mooi uit zeg! Maar het lijkt wel alsof jullie geen winterjas aan hebben. Klopt dat?
    En Olaf, was je weer een beetje fit? Kon je het goed volhouden?

Jee dat zal wel weer even wennen zijn in India.

Nou vanuit Oeteldonk: veul plezier!!
    (tante) Ank :)